torsdag 22. oktober 2009

Storbestilling!

For litt siden så skrev jeg om prosjekter jeg hadde fått gjort imens jeg hadde "høstferie" !
I dag ble den overlevert, og jeg kan endelig vise dere bilder :)



 

 
 Pute sydd av gammelt sengetøy.
Dekorert med heklabrikker funnet på to forsjellige loppemarked. Inni er det to forsjellige bilder av Amor (kjærlighetsguden altså..) mellom brikkene er det et hjerte som det står Amor inni.


 
Neste pute er sydd av samme stoff.

Denne er dekorert med fadervår, omkranset av blonder.
sløyfer, lilla blonde og et krusifikskors henger på som pynt.

 
Damen som bestillte dette, hadde med seg et gammelt stoff som hennes bestemor hadde vevd.
det hadde tjent som kapper i kjøkkenet hennes.

Dette ville hun ha omgjort til et par puter.
stoffet var smalt, så det måtte jeg skjøte..og jeg grublet en del på hva jeg skulle dekke skjøten med..
Men..I mitt skattekammers hadde jeg en gammel blonde, i nøyaktig samme
farger som det vevde stoffet!!
syntes det ble veldig velykket!
putene har glidelås lukking bak.



Til slutt kom hun med et vakkert gammelt putetrekk som hun hadde med seg
den gangen hun flyttet hjemmefra.
Da broderte de navnetrekkene sine på alt av sengetøy, og dette ville hun så gjerne få bevart.

Jeg klipte ut broderiet, og monterte det midt på en pose som jeg hadde sydd av putetrekket.
brukte både smal og bred blonde i samme stil til innramming.
Løpegang oppe, og blondekant helt øverst.
Inni står et stort norgesglass, og her skal hun ha godteri til barnebarna sine oppi!






Atpåtil ville hun ha med en vanlig pute i strl 40x40 ..men den glemte jeg rett og slett å ta bilde av:)

Dette var en utrolig kjekk bestilling!
det er noe helt spesielt å klippe, og sy i stoff som virkelig har en historie..
Tusen takk for tiliten!





4 kommentarer:

ville bare si att: