onsdag 23. juni 2010

sying i andre rekke

Da er det bare å forberede seg på at i denne sommeren/høsten/vinteren som kommer, vil
min kjære symaskin rekker å støve ned..
nå er det nemelig hus for (bokstavelig talt) alle penga!

vi har begynt i litt "feil" rekkefølge i forhold til mange.. først en garasje på 100m2, 
så mitt kjære lusthus..og NÅ først skal vi til med huset .
det shabby lille huset skal virkelig få gjennomgå, utvides til over det dobbelte..og forhåpentligvis 
fremstå som det vakre sveitserhuset jeg alltid har ønska meg :)

dette er forklaringa på hvorfor bildene er litt mere "private" enn jeg pleier i dag..
her skal platten fjernes, 3 små hjelpere er med sin kjære pappa ;)



6 hjuling er veldig greit å ha, når man skal flytte store deler av en blytung platting!
(joda..lysthuset har fortsatt vinterpynten sin på seg..jeg har gitt opp..haha)


Så var det bislaget sin tur, jeg har revet alt som var mulig innenfra først, og i går forsvant resten av kroppen og..huset ser jo ikke ut, jeg vet..men nå er vi endelig i gang med mitt drømmeprosjekt!!



lover at dette ikke skal bli noen byggeblogg, men siden hodet mitt er fullt av sveitserdetaljer, grunnmurstøping, dreneringsløsninger, isolasjonstykkelser og andre finurlige greier for tiden..så kommer jeg nok ikke helt bort fra det er jeg redd!


4 kommentarer:

  1. Det kan godt bli en byggeblogg, for dette ser spennende ut! Mye arbeid, men når alt blir ferdig angrer du ikke ett sekund, det er jeg sikker på. Trenger du en liten pause, kan du jo ta deg en tur til fjøset mitt - - - Lykke til! Kommer til å følge med på videre oppdateringer på bloggen, og når jeg kjører forbi huset.

    SvarSlett
  2. Så spennende med byggeprosjekt! Tusen takk for den nydelige elefanten som kom i posten igår! Den skal lille jenta i magen min få og blir nok favoritten :)

    SvarSlett
  3. Hei! Og takk for fin kommentar på bloggen min.:) Flø er ein nydelig plass ja! Vi er heldige som har ei slik perle i nærleiken! Eg ser at du har det omlag som meg for tida.. Vi har lagt ny drenering rundt huset, så her er hagen ein stor moldhaug.. Mykje jobb før vi er i havn også, både med hus og hage, men fint vert det!
    God helg!

    SvarSlett
  4. Hurra for byggeblogg!! Gleder meg villt til å se det ferdige resultatet og klapper ivrig med hendene bare på tanken!

    SvarSlett

ville bare si att: