fredag 15. april 2011

nms gjenbruk

noe av det kjekkeste jeg vet, er å lese om alle loppinnleggene rundt omkring.

jeg blir selvfølgelig grisemisunnelig på alle de flotte funnene..men bare på en bra måte altså ;)
jeg vet jo de kommer til gode hjem, der de blir satt pris på!

I nabokommunen har de fått en ny gjenbruksbutikk, også denne drevet av NMS.
jeg synes jobben de gjør er fabelaktig, og jeg støtter dem gjerne!

jeg og svigermor tok turen, og jeg kom hjem med mange fine skatter!

først ut denne søte tallerken..
i skapet vårt har vi bare forsjellige asjetter, i mange glade flotte mønstre..så denne
passa godt inn!



Jentene mine har for litt siden  oppdaget at det er noe som heter "krepptang"
og de la entusiastisk ut i det vide og brede om hva dette er, og hvordan håret blir.
jeg som er vokst opp på 80-90 tallet vet jo selvfølgelig alt dette fra før, men det var fryktelig
morsomt å høre dem "forklare" meg hva denne fantastiske maskinen kunne gjøre!
Lykken var derfor stor, da jeg fant denne på bruktmarkedet, 
ubrukt og til 20 kroner!
:)

Jeg har lenge grublet på om jeg skulle begynt å samle på disse skålene.
jeg hadde allerede en etter min bestemor, som jeg bruker mye og er glad i.
men, ikke før jeg denne gangen fant to til, bestemte jeg meg for å begynne å samle på ordentlig.
utrolig dumt i grunn, for jeg VET jeg har sett flere slike på markeder og brukthandlere rundomkring!


her er hjertefatet vasket godt, og tatt i bruk!
funker bra til vafler, eller
bakels
som vi kaller det på nordmøre ;)

ps. flere funn følger!


8 kommentarer:

  1. Ja, jättesöt liten tallrik, verkligen! :-)

    Hoppas du får en mysig helg!

    SvarSlett
  2. Her har du gjort flere gode funn! Elsker <3 tallerkenen :) De butikkene er så flotte og viktig å støtte opp. Helt enig! Jeg har funnet endel ting oppgjennom. Har ikke fått somlet meg til å vist det på bloggen. Skal vise frem noen ting etterhvert. Gleder meg til å se mer av dine...Nå tar vi straks påskeferie og på tirsdag morgen flyr vi til trøndelag og Buvika. Go påsk te dæ og dine! Klæm

    SvarSlett
  3. Hei på deg, så mye fint du fant da. Ha en glad påske med fridager og masse god mat. Klem Wilhelmine

    SvarSlett
  4. Gøy med Bruktbutikker og loppemarkeder :-)

    SvarSlett
  5. Så fine ting du fant!
    Jeg liker virkelig godt de kirsebærskålene, bra du har begynt å samle på de.

    God påske til deg og dine.

    Og du, hvem skulle trodd at Duplo var slike groviser;-) Knis.

    Og påske til deg og dine!

    Klem Louise:-)

    SvarSlett
  6. Nydelig tallerken og skåler! Også fikk jeg sabla lyst på vafler:-)
    Ha ei god helg!

    SvarSlett
  7. Så søt tallerken, perfekt til vaffelhjerter! og sånne kirsebærskåler har jeg også sett flere steder, så de får du sikkert en fin samling av etterhvert :) *♥*

    SvarSlett
  8. Fine loppefunn det der :)) Har en sånn kirsebærskål jeg også ;)
    Hvor er den der bruktbutikken din?? Kanskje et besøk der når jeg er på hjemmlige trakter.....
    Ha en flott dag :)

    SvarSlett

ville bare si att: