lørdag 23. juli 2011

ord blir fattige

Hva skal man si på en slik dag?
dagen derpå.
dagen der dødstallene øker og øker.
dagen der man konstant kjenner på redselen for at navnet på
noen man kjenner, skal stå på listen over de omkomne.
dagen der Norge ble forandret.



Hva skal vi si til barna våre?
hvordan forklarer man noe som man ikke forstår selv?
hvordan kan et menneske ha så mye hat, at man kan drepe nærmere 100 
uskyldige mennesker?


Hvordan forklarer jeg til barna at osloturen vi skulle ha i helgen
plutselig må vente, da byen ikke er trygg?


Hvordan skal vi leve videre som normalt etter dette?
hvordan vil hverdagen bli, sikkerhetsrutiner, osv?

hvorfor hvorfor hvorfor?


I dag er vi ikke frpere, apere, krfere eller høyrefolk.
i dag er vi medmennesker.
forvirret, ydmyke og redde men ikke knekt.

Kjære alle mine, jeg er så glad i dere!
mine tanker går til alle de som sitter igjen.


1 kommentar:

  1. Jag skickar mina tankar och min omtanke till alla norrmän i denna svåra stund. Allt är helt ofattbart och orden räcker som sagt inte till...

    SvarSlett

ville bare si att: