søndag 7. august 2011

på en gammel benk ved havet..

på hjemmebesøk hos mine foreldre på den vakre øya Tustna, 
går man aldri tom for små og store, flotte turmål
jeg tok med med 3 egne, og 2 lånte barn..og gikk på oppdagelsesferd.
rart å se mine egne små løpe rundt og leke seg på de samme stedene jeg lekte for bare noen år sidne (nåja..noen FÅ var vel kanskje litt mildt..)
men, uansett..!
øya er full av vakre motiver, og jeg ser stadig noe nytt.




på tur ned til sjøen fant vi denne benken..
vakker og slitt, salt og forblåst.
her har man lagt en stor tung stein på setet, rett og slett for at
den ikke skal blåse på havet.

tro hvor den kommer fra..? ei kirke? et bedehus? et forsamlingshus?
vakker var den, i all sin forblåse prakt.


se denne fine grønne portalen..
man så ikke at det var en åpning her før man sto like ved..



prinsessebusker som har stått her i alle år..
du og du så nostalgisk man blir av slike turer!

 supert at mamma /tante hadde husket på ispenger..!

 på den gamle landhandelen fra min barndom, har det nå
blitt restaurant og kafe.
intimt og koselig.

 her man da bare gå inn...?


om ingen er der akkurat når du kommer og har lyst på is, bare ring med
denne gigantiske bjella, så hører nok noen (alle!) deg.


inn denne døra har jeg sprunget ut og inn maaange ganger i løpet av min barndom..

Tenker ofte på hvor trygg og god barndom jeg var så heldig å få, her uti havgapet.

mye er selvfølgelig forandret, men mye er også likedan.

har du et barndoms paradis?



3 kommentarer:

  1. Så nydelig det er der! Kjempefine bilder :)

    SvarSlett
  2. Takk for at du tok meg med i din mimreferd :) Det var fint !
    Mitt barndomsparadis var hos mormor og morfar , det beste jeg viste var å sitte på fanget til morfar, og høre på historier fra gamle dager ;)

    Klem fra Janne

    SvarSlett
  3. Kjempekoselig...og bare for å ha sagt det: det er IKKE så mange år siden du var barn, er du ikke bare ungsnuppe enda da???

    SvarSlett

ville bare si att: