fredag 30. september 2011

vægpisk

så var det dags.
brøytestikkene er på plass, og min D-vitamin-manglende kropp gråter.
jeg er INGEN fan av vinteren, og dette er liksom første steg på veien dit.
selv om høsten er kikkelig fin, og vi fortsatt kan ha mange fine dager, så er 
 det nå bare sånn!

rakk akkurat å forevige brøytestikk-stikkinga
 idet han passerte det NYE stuevinduet, gjennom stillas og all ting :)
--vet dere foresten hva de kaller brøytestikkene her på innlands-Nordmøre?
jo..Vægpisk!
:D

Nok en vegg er tett til vinteren, nye vinduer og masse varm og god
isolasjon er på plass. lydgips imot hovedvei har det og blitt!

de to store vinduene i 1.etasjen er stue/kjøkken. 
der skal vi ha løse sprosser som matcher
krysspostvinduene i 2.etasjen.

Ja, så fikk dere en liten husoppdatering i kveld og :)
 ***

For de av dere som liker å bruke tapeter til
diverse småprosjekter, tenkte jeg å putte noen biter av mine
(etterhvert ganske mange)
tapeter i en liten trøstepremie i min


Det triller stadig inn kommentarer fra dere som vil ta lodd
i gi-borten, og det er SÅ kjekt!
følgertallet har tilogmed rundet 100!
 
dette er ganske stort det, for lille meg, som tross alt bare
viser frem litt av alt "roteriet" som jeg liker å pusle med ;)

så, derfor fortsetter jeg å fylle på gavepotten helt frem
til trekkinga i helga..!!

3 kommentarer:

  1. Off, ja, vinteren er eg ikkje klar for enno. Dei siste dagane her har det vore sommar, så den virkar foreløpig litt fjern sjølv om naturen elles fortel meg at det er haust. Nydeleg tapet!! Kor får du tak i alle desse flotte tapetane?

    SvarSlett
  2. Takk for koselig komentar hos meg :) ja snart, håper jeg å være helt tilbake...
    Vægpisken vært der allerede?? huff...Ja er vel ikke lenge før snøen kommer, den kom jo veldig tidlig som oktober i fjor husker jeg...Her har vi drømt om syden -tur, men formen min må bli betraktelig bedre først..

    Den nederste tapeten din er kjempe fiiin. Hadde vært kul på en liten vegg på et gjesterom..hihihi. ( vi leter etter hus fortiden, så fantasien min med dekorering og oppussing går i ett)
    Kos deg med helg og kreativitet.
    Klem

    SvarSlett
  3. Veistikkene er eit sikkert teikn på at kulden nærmar seg, ja. Kan ikkje seie at eg gledar meg heller:(
    Masse fine tapetar her! Hadde vore kjekt å vinne litt av dei:)
    God helg!

    SvarSlett

ville bare si att: