onsdag 12. oktober 2011

heim te mor..

-en par dager høstferie i samlet flokk, fikk vi til i år. 
da pakket vi snippeske og bil, og reiste hjem til mor og far.
jeg gikk en runde i huset med fotoapparatet.
og til min mors forundring fant jeg skatt på skatt,- sett med mine øyne!

Her er det mange gode minner!
mors smykkeskrin, som hun fikk til sin konfirmasjon..
alle de fine lampene, både stålamper og skru på bordet lamper.
krims og krams krukkene, og de fine gardinene med måker på.
gårdskommen( hører til gården) som vi har grøt i til fest!
  jeg har selv har fått grøt i den, servert  på sykehussenga,
 hver gang jeg har fått barn :)

selvfølgelig er det etterlevningene fra 70 tallet jeg ser etter, for
de finnes her og der :)
at min mor og far har samlet på mye oppgjennom årene
fikk vi virkelig se nå dette siste året,
de har nemmelig flyttet ut av gården jeg vokste opp på, og flyttet
inn i et annet hus en par km unna.

min mor har vært kreativ hele livet,
og har kasser på kasser med spennende perlebokser,
fine papirer, piperensere og trekuler.
sjekk bare bilde av esken nederst i kolasjen..?
tapesert pappeske (jepp jepp, akkurat slik vi holder på nå!!)
med skriften :
"piperensere, pinner, halm"
fantastisk :)

gode minner!

4 kommentarer:

  1. Tenk å bo i en sånn skattekiste! ;)
    Ha en fin kveld :)
    Klæm

    SvarSlett
  2. Så herlige bilder...og du? Det kruset der, sånne hadde vi også, skal tro hvor det er blitt av dem!!!

    SvarSlett
  3. Så koselig å ta en slik fotorunde :-)
    Gøy å se!
    Finfin dag til deg :-)

    SvarSlett
  4. Wow, her var det mye artig og fint.
    Klem

    SvarSlett

ville bare si att: