mandag 7. november 2011

hjertevarme

jeg hadde vel egentlig ikke trengt å sy opp noen flere varer
før helgens messe i nabokommunen (rindal) 
men med en gang jeg hadde funnet ut det, så kom sylysten for fullt ;)
 
rart det der altså, må man, så vil man ikke..
men om man ikke må, så har man kjempelyst!

Tidligere har jeg sydd noen Hjertevarmere ,
med en kvadratisk form.
de er jeg tomme for nå,  men husker mange spurte etter
en avlang variant, til å legge på skuldrene foreksempel.

Så det har jeg nå sydd!

alle er merket med "hjertevarme"
og noen har også hjerter aplikert på seg.

blomster og fugler, med et rosehjerte på.
inni er det en innerpose sydd i tre kanaler med ris.
utenpå innertrekket har jeg skrevet
bruksanvisning.


 gult ubrukt retrostoff, med grønt blomstrete hjerte.

to forsjellige brune hjertestoff, med blonde på.


nytt stoff fra S&S, med et orange hjerte.

tre på rappen for den som liker det mer romantiske..
her har jeg brukt 3 forsjellige tilda-stoffer
fine de og, selv om jeg har blitt mer og mer 
retro av meg ;)

 gøy å dille litt med blonder og søte farger.
i disse har jeg også fyllt lavendel i, sammen
med risen. det gir en deilig duft når man varmer den opp.



oppskriften jeg skriver på innertrekket:

HJERTEVARME

Varmes i microen
på full styrke i 1-3 min
sammen med en kopp
med vann.

noen trenger kortere/lengre tid..men det
må man nok finne ut med hver enkelte micro.

risposer er temmelig uformelige greier,
så stoffene blir jo skrukkete med en gang,
men jeg HAR strøket dem altså ;)
her ser dere "hjertevarme" teksten på hjertet

Vi kan vel alle trenge litt hjertevarme?

holder på en variant for barn og, den skal dere få se i morgen :)

6 kommentarer:

  1. De ble fine. Skjønt navn på dem :-)
    Jeg syr også slike - er helt avhengig av dem. Bruker dem til alt mulig her hjemme :-)

    SvarSlett
  2. Å, så skjønne:-) Og jeg er enig med deg - vi alle kan trenge litt hjertevarme. Min (avdøde) farmor er forresten fra Rindal:-)

    God mandagskveld til deg!

    SvarSlett
  3. Kjempefine gode hjertevarme til skuldrene!

    Digger at du har festet hjerte på de og skrevet hjertevarme.
    Siw

    SvarSlett
  4. Hører forresten at det skal være en stor julemesse på Orkanger også. Skal du dit eller? Klæm

    SvarSlett
  5. Kjempefine!! Det gule og grønne stoffet der er så fint! Samme som Elvis elefanten til Eskil? Bytter gjerne en bit mot lilla om du vil :)

    SvarSlett

ville bare si att: