søndag 5. februar 2012

tapeterier

Ja, okei så er jeg ikke verdens mest tålmodige mennenske. 
nå har jeg fått dette superpraktiske skapet i hus,
og jeg SA jo at viskulle
konsentrere oss om bruksverdien nå i første omgang..men..



...så var det jo liksom ikke malejobben jeg gleda meg til, det
var jo selvfølgelig pynte,
dille, tapetsere og dalle- biten !
så hvorfor vente??


her har jeg begynt å fjerne di små listene på baksiden av
skapdørere, som holder plata fast.
til denne jobben trenger du spessielt vektøy:

Jeg personlig foretrekker hardangerbestikket NINA, til dette.
(men, det er vel egentlig valgfritt..!)


fyllingene er borte, og jeg har et gjennomsiktig hobbyskap ;)
inni ser vi bla masse deilig maling, i store flasker, klar til bruk!

tapeten er klar til å tilpasses, og tapetlimet står klart.

til sammen brukte jeg kanskje 23 min på denne "jobben" 
og hva er vel bedre, for en utolmodig sjel??  ;)


sånn ble skapet altså i løpet av helga,
fortsatt ikke malt, men likevel mye gladere å se på!
(og jada, resultatet ble ikke fotografert før det var blitt mørkt.)


hva har du gjort i helgen?
har du alltid like mye tålmodighet med dine prosjekter?
..og er du en "spontanmakeoverinahurry" type,
eller planlegger du?
..jeg har vel allerede bevist hvilken type jeg er.. !
men morro er det!

6 kommentarer:

  1. Jeg er akkurat som deg! Plutselig setter jeg igang, helst sent på kvelden når jeg egentlig burde legge meg :) Skapet blir supert! Flotters tapet! KLEM.

    SvarSlett
  2. Knallfin tapet!
    Tror jeg også faller i kategorien spontan-makeover. Enten spontant eller aldri (i hvertfall treig).
    Så herlig det må være å ha et stort og romslig kravtivitets-skap. Jeg likte spesielt godt dispaly-hyllene (i mangel av bedre ord) i midten. Så smart!
    Ha en fortsatt god søndagskveld:-)

    SvarSlett
  3. Skapet ble veldig fint. Hvorfor vente!!!!

    SvarSlett
  4. Dette ble skikkelig fint! Jeg er nok også en hurtigtype (hvis det går). Er det noe som går over flere operasjoner/dager, hender det ofte at det blir avglemt og ting tar veldig lang tid.....
    KLæm

    SvarSlett
  5. Råfint skap, Gunnhild:) Jeg planlegger leeeeeenge, men så blir det makeoverinahurry....plutselig:)
    har hatt tre forestillinger med koret i helga, men fikk da smekka opp den gule hylla;)

    Klem fra Trine:)

    SvarSlett
  6. det ble kjempefint! jeg er typen med masse planer og ideer men de færreste blir satt ut i livet (hvertfall i disse dager.. ) ;)

    SvarSlett

ville bare si att: