søndag 1. april 2012

lilla pippip

Først: Synnøve ble såå glad for at dere likte elefanten hennes fra innlegget under,
 hun har til og med skrevet en kommentar selv til slutt, helt selv ;)
..og jeg måtte spessisere_: hun er 8 år ja, men BLIR faktisk 9 neste helg!!
(..hallo mamma..!)

men så:
Endelig kom helga og jeg har pusset,
 malt og sparklet ferdig veggen min, så den var plar for tapetsering! 

mann1 var borte på jobb, og jeg var hjemme med 3 små.
 kanskje ikke det beste utgangspunktet, men det gikk!
jeg har faktisk ikke hatt opp tapet med rapporter før, så det var noe nytt.
det gikk med ganske mye mer tapet enn jeg 
hadde tenkt inni hodet mitt, men det gikk på håret!

første lengde, vatret opp, beint og fint.
ferdig vegg!
ungene var ute og lekte i snøen, og jeg sprang ut og "komanderte" 
i mellom hver tapetlengde, hadde på igjen vinterbuksestrikk
under skoene, henta tørre votter, dopauser og alt annet som unger
må ha hjelp til under ei uteøkt ;)
ting tar litt lengre tid da, men jeg kom i havn!
masse MEISER!
 Lilla Meiser!!

de grå takåsene mine reflekterer lillafargene,
 så de så nesten lilla ut de og ;)

..da er vi et skritt nærmere ferdig gjesterom ;)

 

9 kommentarer:

  1. Dette har jeg trua på blir bra! Så søt den tapeten. Og jeg er imponert over kombinasjonen tapetsering mens du tar deg av tre små - alene!
    Klem, Elin

    SvarSlett
  2. Kor flott det verte, Gunnhild!:) He dokke forresten laga takbjelkane sjøl..? Spørs om ikkje vi må få ei lita innføring i korleis, det ser nemlig ut som vi må bytte ut våre...:/ Det ser iallefall utrulig spennande ut med alt dokke gjer, ej gler mej til å få sjå det en gong ej!:) Ha en fine dag vidare, supermom!

    Klem frå Marianne

    SvarSlett
  3. For en lekker tapet! Og jeg er imponert over å klare å synkronisere 3 barn i utelek med tapetsering, jeg klarer knapt å holde orden på min ene :D

    Veldig veldig fin blogg du har, jeg legger meg til som følger jeg :)

    SvarSlett
  4. Utrolig fint! Likte den meis-tapeten utrolig godt:)

    SvarSlett
  5. Smukt tapet.

    Du er blevet trukket blandt flere i give away

    Stine:)

    SvarSlett
  6. Takk for koselig kommentar :) Vi har ikke bygget nytt hus nei, vi har tatt over en nesten 100 år gammel sveitservilla etter foreldrene til mannen min. Tok over gården for noen år siden og flyttet inn i hovedhuset i fjor på vårparten. Sjarmerende hus, men bærer litt preg av at sist det ble pusset opp var på 90-tallet :)

    SvarSlett
  7. Det ble lekkert!!! Imponerende at du fikk gjort dette samtidig med at du holdt styr på tre små -du må være en superkvinne!
    God påske til deg og familien ønskes fra Randi på Frei

    SvarSlett
  8. Det ble kjempefiiint :-) Så heldige gjester! :-)! God påske!! Nå roper de små (konstant!!). klem fra Anita

    SvarSlett
  9. Hei!! Så fint dette ble!! Har aldri hatt opp tapet i det hele tatt jeg, her er det jo bare panelvegger så langt øye kan se :) Dette ble jo superduperfint. Sikkert vanskelig å få det rett og i vater, men hva fixer vel ikke du? :) KLEM.

    SvarSlett

ville bare si att: