onsdag 13. juni 2012

4 år, stor gutt!

I helga feiret vi lillebror som fylte hele 4 år!
 Dette var hans første barnebursdag, og han var helt i 100. 


vi ba alle som etterhvert vil havne i hans klasse, sammen med søsken og foreldre. 


jeg er litt sånn nei til:  "pølse med brød til absolut alle samlinger"
så vi både grillet hvitløkskylling, focciabrød, pastasalat, pai med spekeskinke og rødløk, og pai med skinke og ost.
glad i mat!

 ..menvi hadde pølse med brød også da ;)

 Nam!

her er litt av pauseunderholdninga..kopplammene ;)

så over til kaffebordet!

vi var jo ganske mange mennesker, og kaffemat er jo så godt!
så her var noen for enhver smak.

Jeg er absolut ingen konditor.
 jeg kan lage kaker som smaker GODT, men jeg er ikke flink til å få dem FINE ;)
 (ja, hadde vært værre om det var motsatt vel..??)

Lillebror ønsket seg ei ostekake, men jeg fikk ikke ha gele eller frukt på.
hmm..litt kjedelig tenkte jeg, og tenkte jeg måtte få til en egen vri på pyntinga
 (uten å ødelegegge den..)



jeg vasket opp en av ynglingsfigurene fra Byggmester Bob samlinga, 
knuste ei halv kornmokjeks til "jordhaug" og plasserte maskina oppå.

 TA-DA! 

alle de små bursdagsgjestene var kjempeimponerte, og jeg
fikk meg omsider en stjerne som kakepynter!

Det enkle er ofte det beste!!


9 kommentarer:

  1. Gratulerer til Magnusn :) herlig kaker og maten så himmelsk ut :) flott ostekake!

    SvarSlett
  2. Gratulerer med en flott fireåring! Tøff kake!

    SvarSlett
  3. Høres og ser ut som en topp bursdag. Fantastisk med gravemaskinkake. Håper pakken fra meg har kommet frem, og at du er fornøyd. D

    SvarSlett
  4. Hurra for bursdagsgutten! Ser jo ut som en super bursdag med herlig mat og deilige kaker Gravemaskinideen var jo knallgod :)

    SvarSlett
  5. Gratulerer med 4 åringen :) stilig kake.

    SvarSlett
  6. Tårtan är ju underbar! Har en 4-åring här hemma som skulle älska den. :-)

    SvarSlett
  7. Grattis! Du vant inne hos meg. Trenger adressa di.. gledelig.glede@gmail.com :)

    SvarSlett
  8. WOW Herleg mat og kaffebord. Kjempestilig kake! Og som du seier; Det enkle er ofte det beste. ;)

    SvarSlett
  9. Kuul kake! :) Ser at kaffebordene ikke minker på kvamsgjerdet. ;)

    SvarSlett

ville bare si att: