søndag 8. juli 2012

fremgang hus

I dag har jeg (tydeligvis ) tenkt å bombadere dere med 
 såkalte "hverdagsbilder" i fra den siste tiden her i tunet.
 når man har sommerferie som husbygger og småbarnsmor, 
er det nok å henge fingrene i, for å si det sånn! 

Først ut var nytt kjellergulv!
her skal det oppbevares grill, trillebårer, hageredskap, alt som 
har med planting å gjøre..mye!
 
meget spennende, for store og små dette.
jeg selv elskr betongarbeid, men akkurat dette gulvet var litt vel stort å blande selv.
(rommet går 4 meter innover til venstre for forbi mann1)


Når gulvet var støpt, var det en liten slump igjen på bilen, den skulle jo egentlig bare kastes,
men det greide jo ikke jeg å godta!
i full fart grov jeg og ungene ei grop i sanden, og fikk formet oss 
et stort og flott fuglebad!

i den våte støpen la vi blad fra stormarikåpa,
 selv om det absolut ikke var de mest idielle bladene da..

storesøster hadde samlet noen fine skjell, som hun støpte inn
i fatet til pynt.







Gulvet ble ferdig (her før pussing)

og rommet er allerede tatt i bruk.

ei stor og bred trapp..
 

og en slags "svevende" 1 etasje ved siden av trappa.
her kan søppeldunkene stå trygt hele året, uten å bli nesnødd av 2-3 meter snø
blåse på skogen osv.. :)

 


sånn! kanskje ikke så spennende for dere (?) men vi
er glade for hvert eneste fremskritt på huset :)




 

3 kommentarer:

  1. Det er jo moro når man ser fremgang da og det blir jo sikkert knallflott når detter ferdig :)

    SvarSlett
  2. Hei og hurra, kjære du! Takket være deg, ser det ut til at 4 stk asjetter og kopper i serviset Piknik er på vei til meg fra Haugesund. Søskenbarnet mitt bor der, og skal hit neste uke, så ser ut til at han tar det med hit.. Igjen, tusen takk for at du tenkte på meg. Gleder meg til å dekke til 8 med dette! Kanskje det blir på et bloggetreff? Hmm.. :) Artig å se fremgangen i huset! Skjønner at dere gleder dere!

    SvarSlett
  3. Flott med framgang kjære Gunnhild! God sommer :)

    SvarSlett

ville bare si att: