tirsdag 5. mars 2013

glassmaleri

På søndag var det igjen duket for søndagsskole,
 og dagens prosjekt vil jeg gjerne dele med dere! 


snart er det jo påske, og jeg ville lage noe som passer til påskebudskapet. 
derfor valgte jeg korset som motiv,
  men her kan man jo selvfølgelig bruke akkurat det motivet man vil!
 jeg brukte litt tykk kartong som ramme.

 Et passende stykke kontaktpapir ble teipet til bordet, med limsiden OPP :)
 legg korset, (eller hva du nå vil lage) ned på limarket og start dekoreringen.
 her brukte jeg små små biter med silkepapir,
 helt enkelt bare revet i passende biter. 




når motivet er fullt, legger jeg enda et stykke med kontaktpapir oppå. 
klipp rent helt intill rammen.


jeg holder selvfølgelig på med "testmodellene" i sene nattetimer, kvelden før..
alltid i siste liten :)



her ser vi noen av ungene på søndagsskolen,  i full konsentrasjon,
det ble mange fine kors!



se så fine glassmaleriene blir når de kommer opp på vinduet!


 

3 kommentarer:

  1. Så utruleg fint og effektfullt det vart!
    Og så enkelt.... Tenker dei små på søndagsskulen kosa seg med det prosjektet der:)

    SvarSlett
  2. Det ble søtt og fint! Sikkert et populært prosjekt!! :)
    Håper det står bra til med dere alle sammen! Jeg tenker stadig på at nå skal jeg snart ta turen å besøke dere. Men en ting jeg begynte å pønske på; Kjører dere om Berkåk?
    Fortsatt fin kveld til dere! KLEM,R.

    SvarSlett
  3. så flott korset ble !
    Syns det var så flott å se noe annet enn påskeharen og kyllinger til påske :)
    Takk for at du deler din kreativitet med det virkelige budskapet som påsken bringer til alle :)
    Skal se de er heldige de søndagsskolebarna som har deg rundt seg!
    Ønsker deg en velsignet God Påskehøytid!
    Selv er jeg litt vel slapp med innlegg om dagen....men det kommer seg nok etterhvert !! Lager stadig ting....men får ikke "knøvla" det ut på bloggen :))))

    Klem Anita

    SvarSlett

ville bare si att: