mandag 5. desember 2011

adventstid

Som hver blogger med respekt for seg selv, må man legge ut bilder 
av både adventslys og julepyntet hus..
her har jeg hatt så mye å gjøre, pluss en del sykdom, at jeg slett ikke
har strekt til ..da er det bloggen som får lide!
MEN, nå skal jeg liksom ta igjen da, for vi har virkelig kommet i gang meg både
advent, og juleforberedelser!


første adventssøndagen hadde vi selvfølgelig ikke rukket å finne frem adventsstaken, men
vi manglet ikke lys på bordene likevel ;)
den lilla lappeduken er en av mine første kreasjoner på symaskinen, 
sydd for 6-7 år siden, den er vel det man til nød
kalle "sjarmerende"?

jeg og min bedre halvdel har laget kilovis med brente mandler,
disse blir fine smågaver og førjulshilsner
(om ikke mann1 spiser alle sammen før det!

kalenderen  på plass, natta før 1 des..
denne går også inn under kategorien "sjarmerende" da den ble sydd 
samtidig som den lilla duken ;)
men, den har blitt fast tradisjon, og må frem hvert år ;)

våre 3 små deler kalender, jeg er nemmelig av den oppfatning
av at ungene har godt av å dele  på godene, og å lære seg å glede seg MED hverandre, 
de dagene det ikke er deres tur til å åpne.
(hadde ikke orket å lage 3 x 24 pakker heller!!)


med en høvelig dose ibux innabords, fikk jeg
gjennomført en tradisjon ny av året:
svigerinnejuleverksted!
mange herlige krea-saker resulterte i de skjønneste 
små gaver, gavelapper, julekort og juletrepynt.

det tomme bordet ble kjapt fult!

brente mandler, mandariner, kaffe, 
pepperkaker og julemenn fikk vi også plass til!

her lages det gavelapper!

I år ville jeg gjøre noe i tilegg til adventskalenderen, 
som tross alt er over på en par minutter hver morgen..

derfor bestilte jeg denne boken, skrevet av jostein Gaarder
Julemysteriet!




min stemme forsvant så og si helt i løpet av helga, så her fikk min kjære
lest søndagens kapittel for oss andre.


dette gir meg virkelig den GODE følelsen!
hele familien sitter stille, lytter og tegner.

 **
sånn, da fikk dere et livstegn herifra 
;)



1 kommentar:

  1. For noen herlige bilder fra svigerinnejuleverkstedet. Kreativitet på høgt plan! Og tanken med å dele gavene på pakkekalenderen støtter jeg fullt ut. Hos oss var det mandel innpakka i sølvpapir hver 6.dag, altså 4 stk i løpet av 24 dager. Ingen sure miner av den grunn, men det hendte at vi var i skapet og smugspiste en mandel nå og da.... Bli frisk og kos deg videre i adventstida, du kreative dame!

    Lise D.

    SvarSlett

ville bare si att: