fredag 25. februar 2011

to hus tett i tett

endelig er vi i gang med huset igjen, etter over 1 1/2  mnd med sykdom, vann i kjelleren osv.
sola og energien har kommet tilbake, og snekkermannen har fått satt inn flere vinduer i nyhuset!

bak disse vinduene skal det bli hobbyrom!
for dem av dere som ikke har hørt om husbygginga før, er det kort fortalt slik:
et gammelt hus, slitent og klart for oppgradering. stor familie med ALT for lite plass.
en meisefrue med god fantasi og evnen til å tenke litt nytt innen huspåbygging :)

..at hennes ynglingsserie fra barndommen var to hus tett i tett kommer kanskje ikke som noen overaskelse?
her blir vår egen variant av to hus tett i tett bygd..og jeg gleder meg stort!

gammelt møter nytt.. alt skal etterhvert bli nytt/restaurert.

dette er virkelig ikke no hastverkprosjekt, siden vi skal gjøre alt selv, på helg og kveld
(joda, vet at mange rister fortvilt på hodet nå!) :)
men, vi er ved godt mot, og har flinke venner og familie som hjelper til i rykk og napp!

nye vinduer på ny stue!


4 kommentarer:

  1. Så spennende! To hus tett i tett var virkelig en passende beskrivelse.
    Har forresten en liten utfordring til deg inne på bloggen min.

    God helg til deg og dine:-)

    SvarSlett
  2. Så spennande!
    Kjekt å følga med på sånt :o)

    Lykke te videre med husbygginga.

    SvarSlett
  3. Jeg har visst snublet inn på bloggen din her.
    Kjempekoselig blogg, og så masse spennende su lager, Slang meg med som følger her, og kommer tilbake, og følger den spennende husbyggingen, og andre prosjekter :-))
    Ha en flott helg

    SvarSlett
  4. Å himmel og hav - imponerende!
    Jeg håper mannen din er snekker... ; )
    Det der hadde ikke jeg begitt meg ut på, men om man kan sparer man vel en god del penger.

    SvarSlett

ville bare si att: