mandag 28. mars 2011

ikke loppis..men dog!

Nå ser jeg at loppe-norge begynner å våkne til liv!
dette gjelder desverre ikke her omkring, men ser ut til å være 
forbeholdt de litt større byene.
men!
vi har en pitteliten gjenbruksbutikk der man kan være heldig å finne en
liten skatt eller to. her ser du fredagens mini kupp :)


stort mere 70 talls enn dette finner du vel ikke?
digger bokstavene, praktiske er de og!

en lampefot et sted, og en skjerm et annet sted.
til sammen ble det en styggfin liten lampe, har planer om både
malig og trekking..men intil videre står den fint slik :)


et brett til samlingen min!!
jeg digger disse elite brettene fra england, skal
se om jeg får vist frem min lille besjedne samling en annen dag ;)

Husker du dette??
et orginalt MIKADO pinnespill fant jeg, nei to fant jeg faktisk!

inni det ene spillet lå det en håndskrevet poengoversikt,  utrolig
sjarmerende  ;)

jeg og eldstejenta har spilt flere omganger, og det er like gøy nå, som
når jeg var liten!


5 kommentarer:

  1. Når man ikke har loppemarkeder så virker jo det der som en god butikkerstatning. Masse fine funn, jeg vil veldig gjerne se fatene dine!!

    SvarSlett
  2. Pinnespill er gøy! Og kule salt -og pepperbøsser. Og flott fat. Virket ikke så dum, den butikken der:-) Gleder meg til fatframsyning:-)
    Klem, Elin

    SvarSlett
  3. Åhh ja vi spilte mye med de pinnene. Jeg er litt forvirra...huker ikke om vi brukte med magnet eller ikke. Hva er det som er orginalt?

    Fine bruktbutikkfunn da! Det var et loppemarket i Oslo i helgen, men venter litt jeg. Det er såååå tjokka fullt på de første markedene. Det virker som alle har hoppet på bruktbølgen. I gjenbrukens ånd så er jo det kjempeflott, men det mister litt av sjarmen for meg hvis jeg må gå i kø.

    Fin uke te dæ! :)

    SvarSlett
  4. Har ikke så mye loppismuligheter på Smøla heller....
    Hvor er gullgruva di da??? Kanskje jeg kan ta meg en tur neste gang jeg er på hjemlige trakter ;)

    SvarSlett
  5. Masse fint du har funnet på bruktbutikkene. jeg må visst se og få fart på crosseren min og få tatt meg en tur ut på oppdagelsestur jeg også, blir nesten misunnelig her :-))

    SvarSlett

ville bare si att: