fredag 19. august 2011

sommerloppesamling

samlet sammen litt av sommerens lopper, det er
jo så morsomt å se på alle skattene!
å skrive om dem hjelper meg jo å huske på hvor det forsjellige 
kommer fra, for det går jo fort i surr :)

 en ny sånn derre skuffe/rom/innmat sak!
jeg har funnet en akkurat likedan før, bare i gult, den
kan du lese om HER


hånduker i god stand, med herlige mønster..
på denne var det katter, jenter og gutter.

mere blått!
2 heklede brikker i knall turkis, og et sengesett i 
gråtoner og blå/turkis.


denne har jeg rukket å bruke mye i sommer allerede!
grønn og kul!

2 lilla og! litt sånn strieaktig stoff..synes slikt stoff er litt vanskelig å bli
klok på jeg..? om jeg vasker det, så blir det fort så stripete og blast..har dere noen
erfaring med det..?

**

verdens kuleste stoff!
dette fant jeg hos "skrothandleren" på dovre
kanskje husker dere han fra verdens kuleste program: Norges herligste med Ylvis brødrene?
dette fikk også Randi en bit av, og jeg vet hun har laget noe superstilig
av det..kanskje hun vil vise oss det snart??
;)

hos skrothandleren finnes mye mye rart,
men disse stoffene fant jeg i en uåpnet pose 
som han akkurat hadde fått tak i .
den var helt ren, i motsetning til det meste andre der ;)
antibac er en fin ting å ha med seg!!


her har vi hatt travle dager, med skolestart, turer hit og dit,
og mye annet.
men, snart er vi vel tilbake i hverdagstralten igjen, og kanskje får symaskina
komme frem igjen om ikke lenge?

intil da, så nyter jeg huset uten alt sy-rotet fremme.
 .for når det først kommer frem igjen, så
blir det ikke ryddig igjen før til...jul?

7 kommentarer:

  1. Åh, jag blev lite kär i det oranga tyget med blåa blommor! Så härliga starka färger!

    SvarSlett
  2. Fantastiska fynd! Speciellt det orange tyget. :) Nu blir jag nyfiken på vad Randi använt det till....

    SvarSlett
  3. Ja, det va sant ja!! :) Den har jeg ikke vist frem enda! Det må jeg nok gjøre :) Ha ei fin helg! Har vel laga noe godt med blåbær du nå!! :D KLEM.

    SvarSlett
  4. Mye fint her, ja. Og særlig verdens kuleste stoff:-) Skal tro hva Rndi har funnet på??
    Ha ei super helg!
    Klem, Elin

    SvarSlett
  5. God morgon!
    Vi bur i herdighetssone 2 - ute på kysten av Sogn og Fjordane. Så her skulle vel det meste trivast, om jord og forhold ellers er optimale:)
    Enn du då? Innlandsklima på deg?

    SvarSlett

ville bare si att: